Put obrazovanja «BUDUĆNOST» u Francuskoj školi u Beogradu 2017/2018
U okviru zakona o reformi školskog obrazovanja, put obrazovanja ‘BUDUĆNOST’ osmišljen je tako da svakom učeniku od 6-og razreda osnovne do završnog razreda srednje škole omogući da osmisli svoj individualni put obrazovanja u smislu informisanja, usmerenja i otkrivanja sveta zaposlenja u privredi i rada u struci.
Upravnik školske ustanove i osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO) podstiču učenike i vode računa o sprovođenju puta obrazovanja ‘BUDUĆNOST’ 2017-2018 u delo.
Put obrazovanja namenjen je sticanju stručnih veština i znanja neophodnih za planiranje budućeg zaposlenja i za razuman i osnovan izbor buduće struke.
Cilj mu je da podstakne obrazovne programe usmerene ka obogaćivanju i izmeni predstave o različitim zanimanjima i drugim oblastima poslovnog angažovanja. Zasnovan na postojećim školskim programima, omogućuje stvaranje odgovarajuće veze između disciplinarne obuke, stečenih znanja i veština.
Opšti ciljevi:
- Upoznavanje i razumevanje sveta privrede i rada u struci, kao i raznovrsnosti struka, zanimanja i programa obuke;
- Razvoj ličnog smisla za angažovanje i inicijativu ;
- Osmišljavanje ličnog plana školskog i/ili strukovnog usmerenja.
Svrha mu je da omogući:
- Da učenici sami uzmu učešće u izradi svog ličnog plana usmerenja kako bi na taj način stekli bolji pregled postupaka, mogućih pravaca stručne obuke i izbora usmerenja;
- Da učenici unaprede svoja saznanja o različitim zanimanjima;
- Da se unapredi dijalog u okviru obrazovne zajednice i da se usmerenje postavi kao zajednička aktivnost u pogledu osmišljavanja puta obrazovanja i izrade međudisciplinarnih projekata;
- Bolje upoznavanje lokalnog privrednog okruženja kroz razvoj partnerskih programa sa celokupnom društvenom zajednicom u cilju boljeg informisanja učenika;
- Lakšu i efikasniju razmenu između škole i privrednih subjekata kroz sklapanje sporazuma na lokalnom nivou, a u cilju pružanja učenicima najsvrsishodnijih i njihovim potrebama najbolje prilagođenih informacija.
Radni ciljevi:
Pripremiti učenike za:
- Individualno osmišljavanje ličnog puta obrazovanja;
- da zaista postanu aktivni učesnici u izboru svog usmerenja.
Učesnici
Učenik, razredni starešina, roditelji, osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO), upravnik školske ustanove, privredni subjekti/strukovne organizacije, pedagoški tim (profesori, glavni savetnik za obrazovanje, službenik zadužen za vođenje evidencije i dokumentacije).
Postupci
Rad će biti usmeren ka individualnom angažovanju u procesu usmerenja (spoznaja i svest o sopstvenoj ličnosti, umeće određivanja sopstvenog mesta u okviru razreda, sagledavanje sopstvenih vrlina i nedostataka,…), ka upoznavanju sa različitim obrazovnim smerovima, ka sagledavanju privrednog okruženja, različitih struka i zanimanja.
FRANCUSKA ŠKOLA U BEOGRADU – PUT OBRAZOVANJA ‘BUDUĆNOST’ U NIŽIM RAZREDIMA SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA – GODINA 2017-2018
Razred na koji se odnosi | Predviđene aktivnosti (u zagradi, učesnici koji učestvuju u aktivnostima) |
6. razred
(6. razred po školskom sistemu u Srbiji) |
Osnovni cilj na ovom nivou jeste prilagođavanje učenika na prvi stepen sredjoškolskog obrazovanja
Nastavak aktivnosti školskog-srednjoškolskog odbora sa periodom posmatranja i uklapanja učenika petog razreda u prvi stepen srednjoškolskog obrazovanja, uz posebno praćenje slabijih učenika po završetku petog razreda osnovne škole. – Primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)); – Na času razrednih aktivnosti (HVC), praćenje prilagođavanja učenika na prvi stepen srednjoškolskog obrazovanja u 1. tromesečju: raspored časova, digitalni udžbenici, elektronska pošta, ‘Pronote’, organizacija pisanja domaćih zadataka, metode rada (razrede starešine); – Upoznavanje sa strukama i zanimanja: predstavljanje različitih struka i zanimanja u 2. i 3. tromesečju (spoljni učesnici, roditelji); – Osvrt na različite smerove u francuskoj školi do nivoa mature. U 3. tromesečju (primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)):
|
5. razred (7. razred po školskom sistemu u Srbiji) | – Primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO));
– Na času razrednih aktivnosti (HVC): rad na ličnoj spoznaji na osnovu beleški „moje vrline i mane“ i „kako pomoći drugu„ (razredne starešine) – Individualni razgovori na zahtev učenika; – Anketa o vrsti zanimanja koja zanimaju učenike, formiranje baze video-snimaka preko YouTube-a sa predstavljanjem različitih zanimanja, emitovanje po 2-3 video zapisa po tipu zanimanja; – Na sajtu ONISEP-a stranica za predstavljanje različitih zanimanja po kategorijama. Struke i zanimanja… – Ciljane aktivnosti: Poseta Institutu za razvoj pesticida i zaštitu životne sredine u Zemunu, u sklopu upoznavanja sa različitim poslovnim delatnostima i zanimanjima. |
4. razred
(8. razred po školskom sistemu u Srbiji) |
– Primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO));
– Individualni razgovori na zahtev učenika (sa razrednim starešinama i/ili osobljem zaduženim za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) – Ciljane aktivnosti: «U sklopu teme štampa i novinarstvo», u programu za 4. razred (8. razred osnovne škole po školskom sistemu u Srbiji), predložiti učenicima kako teorijski, tako i praktični i efektivni pristup strukama u oblasti štampe; pozvati jednog novinara ili stručnjaka iz neke druge srodne oblasti da predstave svoje zanimanje, izazove i prilike koje se pred njima otvaraju sa dolaskom digitalne revolucije i prodorom interneta. Poseta jednoj štampariji i jednoj novinskoj redakciji. Organizacija predstavljanja francuske štampe za učenike nižih razreda. Organizacija prelaska u druge razrede. Završni rad Sastavljanje nekoliko članaka, reportaža, izjava, hronika, anketa, intervjua u vezi sa Francuskom školom, francuskim prisustvom u Srbiji, istorijsko-političkim odnosima dveju zemalja, zastupljenosti srpske kulture u Francuskoj, učenju francuskog jezika u Srbiji, itd. Mogli bismo od nekih roditelja (preduzetnici, bankari, diplomate, vojna lica, profesori, itd.) da zatražimo da obavimo razgovor i da ostvarimo izvesnu saradnju, kao i da organizujemo susret s bivšim učenicima koji su sada zaposleni u francuskim preduzećima (razredne starešine + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO) + dobrovoljni učesnici, evidentičari, ostali nastavnici?). |
3. razred (1. razred srednje škole po školskom sistemu u Srbiji) | Septembar – décembar Tumačenje nove diplome srednjeg nivoa obrazovanja (DNB) i međudisciplinarne praktične nastave (EPI) (razredne starešine) Obraćanje direktora: « Ulozi u prvom razredu srednje škole» (direktor) Popis zanimanja koja bi mogla biti zanimjiva za učenike.– Primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) Forum zanimanja, 9. decembra 2017. (uprava, profesori, razredne starešine, evidentičari, školski redari, sekretarijati) Februar – juni – Predstavljanje obrazovnih smerova (razredne starešine + učenici ekonomsko-društvenog/književnog/naučnog smera (ES/L/S)) – Obuka u samoocenjivanju: popunjavanje upitnika i simulacija razgovora za posao (razredne starešine) – Individualni razgovori na temu usmerenja, pretrage poslova na internetu i popunjavanja obrazaca (razredne starešine)
Ciljane aktivnosti – Sprovođenje ankete među učenicima 1./završnog razreda (odnosno 3. i 4. razreda srednje škole po školskom sistemu u Srbiji) u vezi sa zanimanjima kojima žele da se bave – Sprovođenje ankete među profesorima (Da li su oduvek želeli da se bave ovim zanimanjem? Kojim drugim zanimanjem su imali mogućnost da se bave?) – Video materijali na temu «Snimam zanimanje koje mi se dopada» sa ciljem otvaranja mogućnosti ka drugim zanimanjima ili vođenja razgovora o željama učenika – Simulacija razgovora za posao sa sastavljanjem CV-a: šta reći ako ste u ulozi lica koje traži posao, šta tražiti ako ste u ulozi vlasnika firme…. – Obavljanje istraživanja u paru (po dvoje učenika za jedno zanimanje) i presek informacija – U okviru poglavlja «produktivni prostori u Francuskoj», navesti inovativne delatnosti i zanimanja budućnosti. |
FRANCUSKA ŠKOLA U BEOGRADU – PUT OBRAZOVANJA ‘BUDUĆNOST’ U VIŠIM RAZREDIMA SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA – GODINA 2017-2018
Razred na koji se odnosi | Predviđeni postupci (u zagradi, učesnici koji učestvuju u aktivnostima) |
2. razred
(2. razred srednje škole po školskom sistemu u Srbiji) |
– Seminar o integraciji, održan na Tari u septembru 2017. (pedagoški timovi)
– Primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) – Forum zanimanja meseca, održan 9. decembra 2017. (uprava, profesori, razredne starešine, evidentičar, VS, sekretarijati) – Upoznavanje sa strukovnim okruženjem za učenike drugog razreda srednje škole, od 26.03. do 30.03.2018. (niže upravne strukture, osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO), razredne starešine, ekipa pedagoga, školski redari) Obuka u sastavljanju CV-a Obuka u sastavljanju motivacionog pisma Susret sa lokalnim privrednim subjektima i stručnjacima iz različitih strukovnih oblasti – Učešće u aktivnostima i na konkursu ‘Snimam zanimanje koje mi se dopada’ (profesor ekonomsko-društvenih nauka + književnosti) – Sastavljanje i vođenje knjižice o usmerenju sa individualnim praćenjem sa učenicima drugog razreda (tokom čitave godine – profesori, razredne starešine) – Predstavljanje smerova: književni/ekonomsko-društveni/naučni (L/ES/S) pre početka 3. tromesečja od strane učenika 1. razreda (odnosno 3. razreda srednje škole po školskom sistemu u Srbiji) (razredne starešine + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) Izlet u Petnicu sredinom juna 2018. (profesori ciljanih razreda) |
1. razred
(3. razred srednje škole po školskom sistemu u Srbiji) |
– Primena softvera Folios od novembra 2017. (nastavnici + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO))
– Forum zanimanja meseca od 9. decembra 2017. (uprava, profesori, razredne starešine, evidentičar, VS, sekretarijati) – Predstavljanje višeg obrazovanja u saradnji sa ‘Campus France’ u nov. / dec. 2017. (učesnici ‘Campus France’ + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) – Putovanje u Lion fokusirano na post-matursku obuku od 20. do 24.01.2018. (profesori ciljanih predmeta + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) – Informativni roditeljski sastanak: predstavljanje post-maturskih studija, u decembru ’17. ili januaru ’18. (uprava + razredne starešine) – Susret sa predstavnicima lokalnih privrednih subjekata, stručnjaka iz različitih oblasti delatnosti (pedagoški timovi + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) – Susret sa bivšim učenicima Francuske škole u Beogradu, prema mogućnostima, tokom 2. semestra (razredni starešina) |
Završni razred(4. razred srednje škole po školskom sistemu u Srbiji) | – Predstavljanje višeg obrazovanja u saradnji sa ‘Campus France’ u nov. / dec. 2017. (predstavnik ‘Campus France’ + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO))
– Primena softvera Folios od novembra 2017. – Forum zanimanja meseca od 9. decembra 2017. (uprava, profesori, razredne starešine, evidentičar, školski redari, sekretarijati) – Putovanje u Lion fokusirano na post-matursku obuku od 20. do 24.01.2018. (profesori ciljanih predmeta + osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO)) – Informativni roditeljski sastanak: predstavljanje post-maturskih studija, u decembru ’17. ili januaru ’18. (uprava + razredne starešine) Individualni sastanak na temu usmerenja u cilju sastavljanja izveštaja o željama učenika i davanja sugestija u okviru sastavljanja konačnog ličnog plana višeg obrazovanja (razredni starešina) – Pretraga na internetu na temu različitih usmerenja tokom svakog raspusta, kao i tokom časova individualnog praćenja u završnom razredu (razredni starešina) – Upis na modul koji zamenjuje APB (post-maturski prijem), a u vezi sa Soroš fondacijom tokom čitavog procesa (osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO), razredne starešine, sekretarijat) – sastanak sa porodicama učenika u slučaju posebnih teškoća ili po njihovom zahtevu (razredne starešine i/ili osoblje zaduženo za informisanje i usmeravanje u obrazovanju (PRIO) – Odbor za usmerenje početkom marta 2018. (niži nivoi uprave + pedagoški timovi) |