Osnovna škola

Francuski nacionalni programi

 

Programi po kojima se radi jesu programi Ministarstva obrazovanja Francuske, koji imaju specifičan pristup u izučavanju jezika.

 

Lingvistički programi

 

U svim razredima osnovne škole Francuske škole u Beogradu nude se dva različita lingvistička programa :

  • « Pojačani program Francuskog » najbliži je programu po kome rade učenici u Francuskoj :

22h nastave na francuskom, 2h engleskog, 2h srpskog jezika.

 

  • « Pojačani program Engleskog » jeste program sa kojim se počinje u Najstarijoj grupi vrtića (GS) i koji omogućava učenicima da dostignu odličan nivo engleskog jezika:

22h nastave na francuskom, 5h nastave na engleskom (1h svakog dana), 2h srpskog

 

Ukoliko želite da saznate više o lingvističkim programima u Francuskoj školi, kliknite na link ispod (lingvistički programi u Francuskoj školi)

Lien vers le parcours langues à l’EFB de la maternelle à la terminale

 

 

Osnovna škola traje 5 godina. Sastoji se od dva važna obrazovna ciklusa :

 

2.ciklus, od 6. do 9. godine 

 

Razredi CP (prvi), CE1 (drugi) i CE2 (treći), od 6. do 9. godine: predstavljaju period ovladavanja osnovnim znanjima iz čitanja, pisanja, govornog jezika i matematike koji predstavljaju osnovu za dalje uspešno školovanje.

 

Ovladavanje govornim i pisanim francuskim jezikom: naučiti čitanje i pisanje i usavršiti govorni jezik, jesu glavne tačke u 2. ciklusu.

Matematika: poznavanje i korišćenje brojeva, rešavanje problema, početak učenja računskih operacija.

Svet oko nas: ovladavanje znanjima neophodnim za razumevanje sveta koji nas okružuje, razvijanje sposobnosti razmišljanja.

Fizičko vaspitanje: razvijanje svojih motoričkih sposobnosti uz pomoć različitih fizičkih aktivnosti, razumevanje emocija i onoga što je izvedeno.

Umetničko vaspitanje: likovno, muzičko kao i umetničko obrazovanje u  interdisciplinarnom obliku omogućuju razvijanje osećaja za umetnost i umetničko izražavanje.

Jezici: izučavanje engleskog jezika i elemenata anglo-saksonske kulture, izučavanje srpskog jezika ili utvrđivanje postojećeg znanja predstavljaju glavne pravce u izučavanju jezika u Francuskoj školi, što deci garantuje kvalitetno višejezičko obrazovanje.

 

3.ciklus, od 9. do 12. godine: 3.ciklus se sastoji od dve godine u osnovnoj školi i 6.razreda (u nižoj gimnaziji)

 

Razredi CM1 (četvrti) i CM2 (peti), od 9. do 11. godine: tokom ovih godina, đaci pretvaraju prethodno stečena znanja u intelektualne alatke koje im omogućuju da se informišu, da stvore trajna znanja, da se oblikuju i da postanu manje zavisni od stalne pomoći nastavnika. Ovim stiču svoju prvu samostalnost.

Ovladavanje govornim i pisanim francuskim jezikom: znanje jezika se obogaćuje izučavanjem gramatike i konjugacije, pismeno izražavanje postaje raznovrsnije. Nastavlja se sa izučavanjem govornog jezika, đaci koriste francuski jezik da opisuju, da dokazuju, da predstavljaju svoje radove…

Matematika : odlično poznavanje brojeva i savršeno vladanje različitim računskim operacijama su u službi rešavanja sve komplikovanijih i raznovrsnijih problemskih zadataka.

 

Istorija i Geografija : sticanje prvih znanja iz tih predmeta, znanja koja će biti obogaćena kasnije u nižoj i u višoj gimnaziji.

 

Prirodne nauke : koristeći metode manipulisanja i eksperimentisanja u oblasti biologije, fizike, tehnologije i informatike, učenici stiču solidna osnovna naučna znanja iz tih predmeta.

 

Fizičko vaspitanje: učenici nastavljaju da usavršavaju svoje motoričke sposobnosti i poboljšavaju svoje rezultate raznovrsnim fizičkim vežbanjima učestvujući kako u kolektivnim tako i u individualnim sportskim disciplinama, kao i u aktivnostima sa umetničkim sadržajem.

 

Umetničko obrazovanje: likovno vaspitanje, muzičko vaspitanje kao i interdisciplinarno umetničko obrazovanje omogućuju razvijanje osećaja za umetnost i za umetničko izražavanje. Tokom celog svog školovanja naši učenici izučavaju vrlo različit umetnički i kulturni program.

 

Jezici: učenje engleskog jezika i elemenata anglo-saksonske kulture, učenje ili utvrdjivanje znanja srpskog jezika predstavljaju važne pravce delovanja Francuske škole u Beogradu, koji obezbeđuju deci kvalitetno višejezičko obrazovanje. Učenici rade u malim grupama, uz nadzor profesora čija je to specijalnost, i mogu na kraju 3. obrazovnog ciklusa da polažu ispite za sertifikate različitih stranih jezika.